Ostravský bard „Jarek Nohavica v Gongu“ je s Janáčkovou filharmonií vážnější a procítěnější
MUSICSERVER.CZ/ MINIRECENZE – 6. 7. 2018

Před šesti lety si Jaromír Nohavica zahrál v ostravském Gongu s Janáčkovou filharmonií. Letos v červnu se situace opakovala, a tak přišel vhodný čas vydat z koncertu v roce 2012 CD + DVD, které písničkářovu tvorbu představuje z jiného úhlu pohledu. Jak jeho písním spojení s filharmoniky prospělo?

Jaromír Nohavica se zde ukazuje v jiném světle. Jeho tvorba už má takhle dvě tváře – tu vážnější a nostalgickou pravidelně střídá s humornou a odlehčenou. Ta se však samozřejmě k filharmonii až tolik nehodí. Proto ze svého přebohatého archivu Nohavica v první polovině koncertu tahá ponurejší a vážnější songy typu „Bláznivá Markéta“, „Peklo a ráj“ či „Podzemní prameny“. A nemá cenu si nic nalhávat – znějí skvostně. Ostravský bard navíc odložil kytaru a soustředí se hlavně na zpěv. Jeho projev je procítěnější, hloubavější a přemýšlivější. Zvuk skladeb je neuvěřitelně plný a člověk v nich objevuje dřív jen tušené kouzlo.

Ve druhé polovině vystoupení se dostane na rytmičtější a uvolněnější skladby, které však mají své hranice. Žádný „Milionář“, „Kopaná“ či „Mně snad jebne“. Ale tradiční „Fotbal“ a s blížícím se koncem zažijí i filharmonici ten pocit, kdy zpívá celé publikum – u „Až to se mnou sekne“ je to slyšet dokonale. To nejhezčí však čeká v samotném závěru – úžasná verze pomalé skladby „Vlaštovko, leť“ je tou nejsladší třešničkou na tomto Nohavicově filharmonickém dortu. Jelikož je recenzováno pouze CD, dá se očekávat, že v doublepacku s DVD a jeho bonusy bude celý komplet působit ještě vyšperkovaněji.

Autor: Milan Menčík
Zdroj: Musicserver